Followers

Menghitung Hari

Daisypath Wedding tickers

Monday, August 27, 2012

Terkilan Di Hari Pertunangan

Assalamualaikum....

wah! tajuk tak boley bla kan....

Alhamdulillah, majlis pertunangan ku telah berjalan dengan lancar sabtu lalu...
walaupun aku telah di uji dengan pelbagai dugaan dari mula majlis merisik sampai la hari kenduri, tp Allah tu Maha adil...Majlis aku berjalan dengan lancar dan meriah....
Alhamdulillah....
ramai tetamu yang datang...kawan-kawan pun ramai, jiran tetangga dan sanak saudara semua nya datang....

so, kalau da meriah bagai ape pasal pulak nak terkilan nye kan???

haaa....meh nak story mory sket ni....

actually aku kesian kat mak aku....asal nya kami da bincang dan semua da setuju untuk sediakan juadah keluarga iaitu MASAK LEMAK DAGING....biasa la kan...yang beza nya Arwah Moyang aku buat letak halia,bawang putih dan lengkuas....Mak aku cakap dekat Mak saudara dia (wan andak) yang dia nak wan andak masak masakan tu pada hari kenduri....

pagi kenduri tu, sedara mara n jiran-jiran buat persiapan utk buat gulai yang mak aku hajatkan tu...tp ada la beberapa orang ni dengan lantang nye menghalang halia, lengkuas dan bawang putih di masukkan ke dalam gulai....semua sedara mara yang tahu hajat mak aku jadi macam terkedu....tapi tak ada sorg pon yang berani bersuara...mak aku pon diam je la...tapi aku tahu dia sedih dengan ape yang jadi....ye la kan, sebagai tuan rumah, mak ada hak untuk tentukan menu dan masakan...kenapa pulak ada orang lain yang nak sebok-sebok monopoli seolah-olah kenduri tu diadakan di rumah dia....kan???

entah lah...mak aku memang betul-betul terkilan dengan sikap orang yang buat majlis ku macam majlis mereka....sedih....betul-betul sedih....sampai hari ni masih terkilan...=(




No comments:

Post a Comment