Followers

Menghitung Hari

Daisypath Wedding tickers

Saturday, December 1, 2012

This is My December

 Assalamualaikum.....
"This is My December" - pinjam quote Affan....

Alhamdulillah....masih di beri peluang untuk merasai nikmat hidup.
syukur pada Allah masih diberi kesihatan yang baik...=)

bila tiba december, macam-macam benda yang buat aku tersenyum dan menangis...
bulan ni adalah bulan cuti persekolahan....
dulu, masa duduk dengan arwah Wan, inilah time paling seronok...
cuti sekolah, boleh buat macam-macam aktiviti dengan wan....
tanam pokok...kemas rumah...berkebun...gali ubi kayu...buat kuih setiap ptg...
seronok....
belajar buat bunga...jahit baju...belajar buat penyapu lidi....
miss all those moment....

tapi sekarang semua tu dah tak de lagi.....
semua tu hanya tinggal kenangan....
sejak arwah pergi tinggalkan aku 26 dec, 6 tahun lepas,
da tak de lagi keseronokan tu....
aku pun sejak masuk u, mmg jarang balik rumah atok da...
sejak arwah wan tak de, kalau cuti aku hanya habiskan masa kat rumah mummy je...
sejak arwah wan tak de, aku da tak sambut birthday aku dah....
sampai la tahun lepas....baru ada rasa nak sambut birthday....
sebab ape??? sebab arwah pergi sehari selepas birthday aku yang ke 17....
sebab tu la aku tak pernah ada rasa nak celebrate birthday....=)

serius.....bila sampai december je, aku akan teringat-ingat semua kenangan membesar bersama arwah....
manja...aku memang sangat manja masa duduk dengan arwah....=)
alangkah indahnya kalau arwah masih ada....berkongsi kegembiraan aku menjejakkan kaki ke universiti...
berkongsi rasa menjadi tunangan orang....
tapi sayang semua tu tak sempat....T_T
rindu....
sangat sangat rindu......
=)

No comments:

Post a Comment